درمان سنتی بواسیر

برای درمان بواسیر هیچ گاه جراحی را انتخاب نکنید چون  شما کنترل خود را در دفع باد شکم از دست می دهید.تا ۱۵ روز صبح ناشتا یک روز در میان :یک روز ۲۲ لیوان عرق شاهتره را داغ کنید تا به حد جوش برسد ، بلافاصله آن را روی ۳ قاشق غذاخوری خاکشیر که از قبل تمیز کرده اید بریزید و به جای صبحانه میل کنید . و تاظهر هیچ چیز نخورید مگر کمپوت با فرنی  رقیق .روز بعد ۳ قاشق غذاخوری ترنجبین را در یک ونیم لیوان آب جوش حل کنید و صاف کرده داغ داغ روی ۳ قاشق خاکشیر که از قبل تمییز کرده اید بریزید و به جای صبحانه میل کنید و تاظهر مثل روز قبل عمل نمایید .بعد از ظهر هم مسهل عام را مصرف کنید البته برای تاثیر بهتر مسهل عام برای بواسیر ، به آن  سه پستان ، آویشن و قدومه از هر کدام ۲۵ گرم  اضافه کنید.  

درمانی دیگر :

برای درمان دارویی باید ۵۰ گرم خار شتر را با سه لیوان آب بجوشانند (و اگر آرام بجوشانند با دو لیوان) تا در زمانی حدود نیم ساعت به یک لیوان تبدیل گردد و آن را نگاه دارد به همان شکل تا صبح بماند و بعد آن را صاف کنند و آن یک لیوان را به مدت ۵ روز بخورند و در عین حال با ضماد بواسیر (قابل تهیه از مطب) یا با روغن های طبیعی (روغن محلی یا روغن کوهان شتر) محل را چرب نگه دارند. همچنین در برخی موارد بسته به نظر پزشک، می بایست زالو بیاندازند و یا از دستشان به شیوه سنتی خون بگیرند و فصد درمانی کنند.ضمناً از اغذیه غلیظ و ثقیل مانند گوشت گاو، آهو، انواع گوشت قرمز، بادنجان، عدس، کلم، شیر، خرما، ماهی شور، نمک زیاد، سیر، پیاز، میوه های باد انگیز که این علت را تشدید می کنند بپرهیزند. گوشت سفید طیور (مانند گنجشک)، مرغ محلی و خروس فربه و هر چه مولد خون صالح است مانند خربزه، انار، زرشک، آلو، رب غوره، شیره خرفه، سماق، آبغوره، آبلیمو، آش و لیمو باشد، بخورند، چراکه خون ثقیل را دفع می کنند. اگر از خلط صفرا باشد خوردن هلیه زرد مفید است.
تذکر: اگر بعد از درمان، موارد فوق الذکر را رعایت نکردید و سودازاها را زیاد مصرف کردید یا این که یبوست پیدا کنید، ممکن است بیماری شما برگردد.خون درمانیحجامت و زالو درمانی و فصد در درمان بواسیر بسیار مفید و گاه ضروری است بخصوص که همراه با داروهای دیگر درمان بواسیر اعمال گردد. اساسا کسانی که عادت به حجامت و خون دهی از طریق زالو دارند کمتر به بواسیر مبتلا می شوند.هرگز خونگیری به روش طب غربی مورد نظر ما نیست .شایان ذکر است این روش بهترین روش در درمان این بیماریست.غذای بیماران بواسیریباید از خوردن سرخکردنی ، کباب ، گوشت های غلیظ ، گوشت گوساله و گاو ، شیر و آنچه وابسته به شیر است ، سیر و ادویه جات ، سوسیس کالباس ، انواع ساندویچ ها ، شیرینی جات قنادی ، نانی که با جوش  شیرین پخته شده باشد ، آب یخ ، نوشابه ، و هرچیزی که باعث یبوست و سفتی مدفوع شود پرهیز کنند. غذاها باید ملین و نرم کننده باشد .خوردن  خسیانده
۵ عدد انجیر و ۱۰ عدد آلو بخارا ناشتا بسیار خوب است . سوپ هایی که با سبزیهای گشنیز و برگ چغندر و تره و آلوی بخارا پخته شود در دستور کار قرار گیرد و گوشت فقط آب پز و همراه با مواد فوق پخته شود ، آنهم گوشت مرغ با گوسفند باشد.بخور بواسیرتخم گشنیز و آویشن و گل ختمی و تخم مرو را با مقداری آب بجوشانید و موضع را مرتب بخور دهید .قرص بواسیرهلیله سیاه و هلیله زرد و مصطکی و کندر و ریوند چینی و انزورت و گل سرخ و صبر زردداروها را  مساوی بگیرید و بکوبید و نرم کنید و در آب مقل ازرق خمیر کرده و بصورت قرص های یک نخودی خشک کنیدقرص های بواسیر نسخه های متعدد دارد که در کتاب های داروسازی گیاهی موجود میباشد بخصوص قرصی نیز از حضرت امام رضا (ع) نقل شده است که ان بسیار موثر تر است .و در آخر…بعد از پاکسازی دو هفته ای با دارو های بالا و انجام حجامت یا زالو درمانی میتوانید خون بواسیر را با دارو بند بیاورید مشروط به این که خونی که خارج میشود خون سیاه و پرماده نباشد  بلکه رقیق و روشن باشد از ترکیب نشستنی زیر استفاده کنید. البته این نشستنی تکمه بواسیر را جمع هم می کند.

پوست انار                    ۱۰۰  گرم

مازو                           ۵۰   گرم

سماق                         ۱۵۰  گرم

تخم گشنیز                    ۳۰ گرم

همه را مخلوط و نیمکوب کرده –  هر شب نصف استکان از مخلوط را با دو لیتر آب بمدت ۱۵ دقیقه بجوشانید سپس صاف کرده با دو استکان سرکه مخلوط کرده بیست دقیقه در آب آن بنشینید بمدت یک تا دو هفته هر شب تکرار کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.